Stempas kwijt of niet ontvangen?
Om te kunnen stemmen bij de verkiezingen heeft u een stempas nodig. Heeft u uw stempas nog niet ontvangen of bent u deze kwijtgeraakt? Dan kunt u een vervangende stempas aanvragen bij uw gemeente.
- Kom naar de balie van het gemeentehuis. Dat kan tot dinsdag 28 oktober 12.00 uur.
- Een nieuwe stempas kunt u online aanvragen. Dit kan tot en met woensdag 22 oktober 17.00 uur.
Naar de balie
Wij raden aan een nieuwe stempas bij de balie op het gemeentehuis aan te vragen.
Dit kan tot en met dinsdag 28 oktober 12.00 uur. Neem uw geldige identiteitsbewijs mee naar de balie. U krijgt uw nieuwe stempas dan meteen. Een afspraak maken is niet nodig.
Online aanvragen
U kunt een nieuwe stempas aanvragen met DigiD tot en met woensdag 22 oktober 2025 17.00 uur. Maar vaak doet de post er langer over om de stempas te bezorgen. Het zou dus kunnen dat u uw nieuwe stempas via de post niet meer op tijd krijgt om te kunnen stemmen.
Wat als ik mijn stempas alsnog krijg of terugvind?
Op het moment dat u een nieuwe stempas aanvraagt, wordt uw vorige stempas ongeldig. Krijgt u de vorige stempas alsnog via de post? Of vindt u uw oude stempas terug? Dan kunt u daar niet meer mee stemmen. Twijfelt u over welke stempas geldig is? Neem dan beide stempassen mee naar het stembureau.