U bent hier: bestuur en organisatie » dienstverlening » telefoonnummer 14071

Telefoonnummer 14071

De gemeente heeft een centraal telefoonnummer voor alle afdelingen: 14071. Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen (en antwoorden) over dit telefoonnummer.

Wat is 14071?

De gemeente Voorschoten heeft een nieuw, makkelijk te onthouden telefoonnummer: 14071. Het is een 5-cijferig telefoonnummer: 14 plus het netnummer van de gemeente. Dus 14071, zonder extra nul of netnummer ervoor.

Welke telefoonnummers vervangt 14071?

14071 vervangt in principe alle oude telefoonnummers van de gemeente.

Waarom 14071?

  • 14071 (14+netnummer) is gemakkelijk te onthouden.
  •  Alle gemeenten in Nederland hebben straks eenzelfde telefoonnummer: 14, gevolgd door het netnummer. Op die manier is voor iedereen duidelijk hoe de gemeente te bereiken is. In Amsterdam is dat bijvoorbeeld via 14020, in Den Haag via 14070 en in Voorschoten dus via 14071.
  • De invoering van 14071 is een van de stappen die de gemeente zet om de dienstverlening van de gemeente te verbeteren.

Hoe bel ik 14071?

14071 is een 5-cijferig telefoonnummer, namelijk 14 plus het netnummer van de gemeente. Dus 14071, zonder extra nul of netnummer ervoor. Dit geldt ook wanneer u mobiel belt.

Waarvoor kan ik 14071 bellen?

Voor al uw vragen aan de gemeente Voorschoten kunt u bellen met 14071. Ook kunt u dit nummer gebruiken als u iets wilt melden aan de gemeente of een medewerker wilt spreken. Op www.voorschoten.nl kunt u veel informatie over de gemeente en haar producten en diensten vinden. U kunt voordat u belt, dus ook eerst de website raadplegen.

Het 14071 nummer werkt niet. Hoe kan dat?

Controleert u eerst goed of u het goede telefoonnummer gebruikt. Het is een 5-cijferig telefoonnummer, namelijk 14 plus het netnummer van de gemeente. Dus 14071, zonder extra nul of netnummer ervoor. Dit geldt ook wanneer u mobiel belt. Als het daarna nog steeds niet lukt om 14071 te bellen, dan maakt u mogelijk gebruik van de diensten van een telefoonmaatschappij of provider die de nieuwe reeks van 14 plus netnummer technisch nog niet ondersteunt. Dat geldt ook voor internettelefonie, zoals bijvoorbeeld Skype. Met alle bij de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecom Autoriteit) aangesloten telefoonmaatschappijen kunt u 14071 bellen. Het kan ook zijn dat sommige bedrijfstelefooncentrales nog moeten worden ingesteld op het kiezen van het 5-cijferige telefoonnummer. Daarnaast is bellen vanuit het buitenland met 14071 niet mogelijk. Hiervoor kunt u bellen met  +31 088-6549600.

Op welke tijden is 14071 bereikbaar?

14071 is op werkdagen bereikbaar van 8.00 uur tot 17.00 uur.

Ik bel met 14071. Wie krijg ik dan aan de telefoon?

Als u belt met 14071, dan krijgt u het callcenter van de gemeente Voorschoten aan de lijn. De medewerkers van het callcenter zijn opgeleid om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden en meldingen te registreren. Vaak kan een medewerker van het callcenter uw vraag direct beantwoorden, zodat u niet meer doorverbonden hoeft te worden. Als dat wel nodig is, wordt u alsnog doorverbonden met de juiste persoon.

Wat kost bellen met 14071?

Bellen met 14071 is qua tarief vergelijkbaar met een ‘gewoon’ nummer op het vaste telefoonnet. De kosten voor een telefoontje met 14071 zijn in de eerste plaats afhankelijk van het soort abonnement van de beller. Mobiele bellers betalen de kosten voor het ‘bellen naar vast’. Bellen vanaf een vaste telefoonaansluiting, zoals bijvoorbeeld een KPN-aansluiting, kost iets meer dan het lokale gesprekstarief. Het 14+netnummer Antwoord© is dus geen duur 0900-nummer, maar ook geen gratis 0800 nummer.

Zijn er door uw provider onevenredige hoge kosten in rekening gebracht voor het mobiel bellen met het 14+netnummer Antwoord©, dan is dit niet gebruikelijk. Omdat Antwoord©/KING (de organisatie achter de introductie van het 14+netnummer) en de gemeente geen invloed hebben op de tarieven die uw provider hanteert, adviseren wij u daarom allereerst contact op te nemen met uw provider. Afhankelijk van hun reactie kunt u ook een klacht indienen op de website www.consuwijzer.nl. Uw klacht komt dan terecht bij de OPTA, die dit aan de orde kan stellen bij uw provider.

Wat is Antwoord©?

Alle Nederlandse gemeenten krijgen de komende jaren eenzelfde gemakkelijk te onthouden telefoonnummer: 14, gevolgd door het netnummer van de gemeente. Deze nieuwe telefoonnummers zijn onderdeel van het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord© waarmee gemeenten en andere overheden hun dienstverlening aan burgers en bedrijven verbeteren. Doel is om sneller en begrijpelijker, maar vooral ook het juiste, antwoord te geven via telefoon, e-mail, internet en balie.